Ramazan ayının gelmesiyle birlikte iftar ve sahur alışverişlerinde online market uygulamalarına olan ilgi arttı. Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre, 2024 yılında Ramazan’a denk gelen online market harcamaları 35 milyar lirayı geçti.
Sebze ve meyve satışları yükseldi
GetirBüyük’ün Ramazan dönemine ilişkin sipariş analizlerine göre, sebze ve meyve satışları Ramazan dışı döneme kıyasla yüzde 11 arttı. Temel gıda ürünleri yüzde 9, et ürünleri ise yüzde 6 artışla en çok tercih edilen kategoriler arasında yer aldı.
Ramazan pidesi her 10 alışverişten birinde
Ramazan ayının simgelerinden biri olan pide, online siparişlerde de yoğun talep gördü. Verilere göre, her 10 sepetten birinde Ramazan pidesi yer aldı. Hazır çorba siparişlerinde ise tüketim 10 kat artarken, en çok tercih edilen çeşit tavuklu şehriyeli çorba oldu.
Çay ve hurma siparişleri katlandı
Ramazan ayında en çok tüketilen ürünler arasında yer alan çayın siparişi 10 kat artarken, hurma siparişleri 4 katına çıktı. Ayrıca iftariyeliklerin gözdesi pastırma, Ramazan döneminde 11 kat daha fazla sipariş edildi. Salça, bakliyat, tereyağı ve baharat gibi temel gıda ürünlerinde de önemli artışlar yaşandı.
GetirBüyük’ten büyüme hedefi
Getir Market Genel Müdürü Elif Çar, son dört yılda 50 kat büyüdüklerini belirterek, 2025 Ramazan döneminde 300 milyon TL’lik kampanya ile kullanıcılarına avantajlar sunmaya devam edeceklerini açıkladı. Online alışverişe olan ilginin arttığını vurgulayan Çar, meyve ve sebzelerin uzman manavlar tarafından özenle seçildiğini ve tazeliğinin korunduğunu ifade etti.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI